Hej då grönt, hallå gult!

För allra sista gången: Hej.

Som ni säkert har märkt, så har rejta.se gått och blivit sambo igen; alla våra omdömen har fått flytta in till eniro.se och blir en del av tjänsten där.

Läs vad som sägs om det hela på Enirobloggen.

Vi har alltid haft ett nära band till Eniro och rejta.se uppstod när Eniro valde att flytta ut alla omdömen till en egen sajt. Dock har tjänsten hela tiden drivits och ägts av Eniro. Nu var det så dags att ta steget tillbaka in i värmen igen.

I det stora hela är det samma, enkla funktionalitet som flyttats, med några förändringar:

- Bara omdömen från 2009 och framåt fick hänga med i flytten. Omdömen är en färskvara och mycket hinner hända på 5 år i ett företag. Ett omdöme som är gammalt är helt enkelt inte lika relevant, oavsett om det hissar eller dissar företaget.

- Krav på inloggning via Facebook. Att kunna vara anonym när man rejtar har haft sina fördelar, särskilt när företaget man rejtar kanske inte riktigt kört med helt rent mjöl i påsen. Men detta har tyvärr också lett till att legitimiteten hos vissa av våra omdömen ifrågasatts. Nu har vi istället valt vägen där vi får verifierade användare bakom alla omdömen, något vi tror gör tjänsten ännu bättre.

Det har förstås gjorts massor av andra små tweaks och förbättringar också, men dem bör du som användare inte märka av på något annat sätt än att tjänsten blivit snabbare och enklare. Vi kommer dessutom förstås att fortsätta utveckla allt som har med omdömen att göra, vi har en lång och spännande ”Det här vore coolt”-lista!

Så, innan vårt tårfyllda adjö, vill vi på Rejtaredaktionen tacka alla er användare för fem fantastiska och roliga år.

Nu kommer det, för sista gången med rejta.se-hatten på: Hej då. Vi ses på eniro.se!

/Rejtaredaktionen genom Martin

Dela:
  • Facebook
  • Twitter
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

8 svar till Hej då grönt, hallå gult!

  1. therese skriver:

    Hej,

    jag är mycket angelägen om att få komma i kontakt med person som ansvarar
    för Rejta – omdömen. Gäller falska omdömen på nätet gällande ett företag.
    Tacksam för en mailadress dit jag kan höra av mig gällande detta.

    MVH/Therese

  2. Sige skriver:

    Jag har skrivit många positiva omdömen på Rejta och det har fungerat bra.

    Så skrev jag ett negativt omdöme för att varna andra för en alternativmedicinare som nästan gav mig men för livet. Det omdömet togs bort efter påtryckningar av företaget som fick omdömet.

    Vad jag förstår fungerar Rejta så att allt beröm är välkommet, men negativa omdömen plockas snabbt bort efter påtryckningar.

  3. たび私に使用されるが、読ん 記事 ウェブ このように今私はコンテンツ、ウェブのおかげ。
    [url=http://www.mehmetvurmaz.com.tr]一部予約販売 サプライヤー協賛特価[/url]

  4. あなたがすることが起こるあなたがされている | プラットフォームシステム何のブログを見つけるために好奇心が強い| 私は私は? サイトブログ |セキュリティ私の最新問題の問題 |いくつかの小さなマイナー | 持つ経験と私は思います私は今|リスクフリーもっと何か安全を見つけたいです固定します。 あなたがいずれかを持っていますか?
    [url=http://www.laptop37.com]一部予約販売 ポイント最大14倍[/url]

  5. この情報 価値のみんなの注目貴重です。 どこ私はより多くを見つけることができますか?
    [url=http://www.lasabrosona.com]一部予約販売 ショップレビューを書いて送料無料[/url]

  6. 誰か 必ずしも 手を貸す 投稿 私は思います状態かなり厳しく真剣を作成します。 それは |私はあなたが頻繁時間非常に最初の最初 ウェブページをと今まで? I | 調査とびっくりびっくり | この特定あなたに行わ作る作成 臨時。 大 プロセス!
    [url=http://www.matthewlongino.com]限定特別入荷 一部予約販売[/url]

  7. あなた本当にプレゼンテーションしかし あなたと一緒に | | 本当に簡単そう簡単それは見えるようです作るI 見つけるこのトピック 私が感じる実際に 何か 私がかもしれない 決して理解しています。 とすぎに思え 非常 巨大私のために。公開| |提出| ポスト、それをぶら下げる|しがみつく|把握|ホールド|} 私は {しようとするでしょう!
    [url=http://www.cedarwood.myfreedev.net]爆発的人気商品 一部予約販売[/url]

  8. Anders Svensson skriver:

    Ang Restaurang Agaton i Gamla Stan i Stockholm

    Den sämsta skitrestaurangen som jag någonsin har varit på det började med att vi fick förrätter och vitlöksbröd som vi inte hade beställt och där vårt sällskap på 11-12 personer fick dela på tre talrikar, när vi sedan skulle betala så försökte de ta betalt av var och en i hela sällskapet 170 kr vardera samt 35 kr för en kant vitlöksbröd av vilken inte alla fick del av ens.
    Förätterna blev det väldigt lite av också när 12 personer skulle dela på allt och att då ta betalt 170 kr var för det var helt oacceptabelt. Varmrätterna tog också i vår smak alldeles för lång tid innan de kom, kanske en uttänkt strategi från deras sida för att man skulle dricka mer öl och vin så man måste beställa mer när maten ändligen kommer.
    När vi sedan skulle betala kunde inte kyparen som serverade oss ens dela på en flaska vin på notan med förklaringen att det inte gick med det betalsystemet som de hade (vilket kvalificerat skitsnack) så att han var tvungen att kalla på en kollega som utan problem klarade av det.
    De försökte dessutom att ta betalt av var och en dryck som de inte hade druckit, mat som de inte hade ätit osv för att de inte kunde hålla reda på vad var och än hade druckit och ätit där (så oprofessionellt det bara kunde bli). Det slutade med att en i vårt sällskap fick betala för ett glas vin som hon inte hade druckit samt för den där skitförätten sammanlagt 250:- ovanpå det hon redan hade betalat.
    Gå absolut inte på denna restaurang för det är bara lurendrejare och bedragare är nästan orolig för att de har dragit mer pengar på mitt konto än vad som står på kvittot (känner att jag måste kolla det sedan) samt med ett uppträdande som är både oprofessionellt, bedrägligt och ohövligt och otrevligt. Det enda pluset var att pizzan var god och den fick jag av någon anledning också betala 20 kr mer för än vad den kostade men jag orkade inte tjafsa mer.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>